Rozhovor: Dva roky na novém webu!

25.04.2020

V březnu 2018 byly spuštěny nové webové stránky oddílu kuželek Unie Hlubina. Jak hodnotí jejich dosavadní fungování a sledovanost jejich zakladatel a hlavní správce Martin Marek se dozvíte v následujícím rozhovoru.


Martine, před dvěma lety vznikly nové webové stránky našeho oddílu, jak k tomu došlo?

Když jsem se v roce 2017 vracel zpět na Hlubinu, měl jsem v hlavě vizi, která mj. zahrnovala i rozjezd nového webu. V té době už sice klubové stránky fungovaly, avšak objevovaly se na nich pouze nejzákladnější informace. Mým záměrem bylo vytvořit stránky s bohatým a zajímavým obsahem, reprezentativnějším vzhledem, uživatelsky přehledné. Po dohodě s tehdejším předsedou oddílu, Jiřím Břeskou, jsem začal ve spolupráci s Pavlem Markem od základu tvořit nový web.

Jak vznikala jejich současná podoba a obsah?

Když jsme web zakládali, měli jsme načrtnutou nějakou strukturu stránek, ty se však logicky vyvíjí a současná podoba už je od té původní zcela odlišná. Na stránkách neustále přibývá obsah, web je potřeba pro uživatele udržovat co nejpřehlednější, proto čas od času musejí přijít úpravy. Práci na tvorbě stránek máme rozdělenu tak, že já se starám o grafické zpracování, úpravu, aktuální výsledky, tabulky, články aj. zkrátka aktuální dění. Pavel je doplňuje o historické milníky, dobové fotografie, výsledkové přehledy turnajů konaných na Hlubině, soutěžích jednotlivců i družstev.

Setkal ses při tvorbě stránek s nějakými problémy?

Problémy myslím nebyly žádné, editace stránek není náročná, člověk se s editorem rychle naučí. Jedinou nevýhodou byla omezená kapacita webu. V praxi to znamenalo, že už po pár měsících nebylo možné na stránky přidávat další informace nebo fotky. Toto se ale díky sponzorskému daru Míši Černé podařilo vyřešit, což nám umožňuje stránky neustále rozšiřovat.

Je časově náročná jejich správa?

To je různé, záleží na obsahu. Pokud jde o doplnění aktuálních výsledků, nebo novinek, příliš času to nezabere. Pravidelné pondělní články z ligových zápasů, rozhovory nebo informace o historii klubu, už "sežerou" času podstatně více. Co se týče aktuálnosti, tam jsou, přiznávám, rezervy. O stránky se staráme ve svém volném čase, po práci, navíc jsme oba stále aktivními hráči a mnohdy celé soboty trávíme na zápasech, přesto se snažíme, jak jen to jde.

Jak jsou na tom klubové stránky s návštěvností?

Od loňského listopadu se držíme na průměru více než 100 návštěvníků denně, takže si myslím, že na tom nejsme vůbec zle, na to jak malý jsme sport.

Můžeš uvést pro představu nějaká čísla sledovanosti?

Pro představu, za první tři měsíce letošního roku máme větší celkovou návštěvnost, než za celý rok 2018, kdy se web rozjížděl. I díky tomuto ukazateli je vidět, že se stránky těší čím dál větší oblibě, což je skvělé. Letos v březnu náš web zaznamenal celkem 3952 unikátních návštěv, denně tedy v průměru 127 různých návštěvníků. Denním maximem je pak 216 unikátních přístupů po zveřejnění článku "Unie Hlubina v kuželkářském světě". Když vezmeme v úvahu, že náš oddíl má zhruba padesát členů a ne každý využívá internet...

Máš nějaké srovnání s obdobnými stránkami jiných kuželkářských oddílů? Jak jsme na tom v porovnání s nimi?

Srovnání je většinou možné pouze po vizuální, či obsahové stránce. Co se týče návštěvnosti "konkurenčních" webů, do toho člověk nevidí, tedy pokud na stránce není umístěno počítadlo. Myslím si, že každý kuželkář sleduje především stránky svého oddílu, my se však snažíme obsahem zaujmout i širší veřejnost a podle čísel se nám to, troufnu si říct, daří.

Minulý rok byl rovněž spuštěn účet na Facebooku. Jaké byly jeho cíle a naplnily se?

Byl také nejvyšší čas! Žijeme v roce 2020, v době sociálních sítí, já to tedy vnímám jako logický krok ve vývoji oddílu. Jedním z cílů založení účtu bylo určitě zviditelnit klub, získat další a hlavně dostupnější prostor pro sdílení novinek, článků, videí, či fotek nejen mezi naše členy. Snažíme se přitáhnout ke kuželkám mladé, a proto si myslím, že je v našem zájmu využívat sociální sítě. Je potřeba být viděn, být dostupnější a tak nějak blíž dnešní mladé generaci, k čemuž pouze web nestačí. O naplnění cílů je asi ještě předčasné hovořit, stejně jako webové stránky prochází i tento účet určitým vývojem. Chceme být co nejaktuálnější, nabízet co možná nejvíce zajímavých příspěvků, abychom rozšířili počet našich fanoušků, kterých je dnešnímu dni více než sto.

Jaké změny nebo novinky připravuješ v nejbližší době?

Nějaké nápady samozřejmě máme, všechny ale prozrazovat nebudeme. Od nové sezóny se ale můžete těšit například na profily hráčů s různými zajímavostmi, či statistikami.

Co bys vzkázal návštěvníkům webových stránek a Facebooku kuželky Hlubina?

Rád bych vám všem i jménem Pavla Marka poděkoval za přízeň. Neustále narůstající zájem ukazuje, že vás výsledky naší práce baví. My se tak i nadále budeme snažit být i přes časovou náročnost co nejaktuálnější a připravovat pro vás zajímavý kuželkářský obsah. Budeme také rádi, pokud nám i Vy napíšete, co byste do budoucna přivítali.